fredag 15 juni 2012

Fotbollsänka och övning

Jag är fotbollsänka ikväll. Mannen tog cykeln och försvann i fjärran med nåt drömmande i blicken. Känns som om förväntningarna på kvällens match är aningen, vad vet jag, hypeade?!

Men då var det dags för dagens övning för alla er som också sitter hemma ensamma denna kväll medan barnen sover och katten gömmer sig under badkaret. Har man ingen katt så kan man säkert hitta nåt annat att gömma där under. Personligen valde jag en mascara. Den rullade in där och jag når den inte. Ok känner jag. Ska den hålla på så så kan den ligga där! Jag har inte bråttom. Jag kan vänta ut den.

Nu kom jag ifrån ämnet...

I alla fall... Jag vet att det känns ovant så här i EM-tider. Men nu, när du inte har nån bredvid dig som morrar om du så bara tittar åt fjärrkontrollens håll av misstag, BYT KANAL!! Testa! Känn hur du fylls av den euforiska känslan som annars bara kommer när du efter julhelgen kliver upp på vågen och inte har gått upp 5 kg! Du kan! Jag vet att det kommer kännas som om du gör nåt förbjudet första gången men det går över.

Ska vi säga 5 kanalbyten under kvällen? För att lägga på lite extra spänning, gå gärna VIA den kanal som matchen går på. Ska vi säga så? Mmmkej?!

3 kommentarer:

  1. Nu får du faktiskt ta och uppdatera bloggen snart. Det är allt jag säger.

    Cliff Hanger

    SvaraRadera