måndag 5 mars 2012

Det är olika med det där...

Mannen installerar nytt bredband och nytt TV-grejs. Han kommer med information om saken. Tror jag. Det är det eller så har han fått nån slags kortslutning i hjärnan och bara svammlar. Ärligt talat har jag just nu lite svårt att avgöra vilket det är. Jag nickar och ler och frågar saker som "Måste jag komma ihåg detta?" och "Vart vill du komma? Kan vi titta på TV eller inte?"

Jag läser Fredrik Backman och skrattar så jag nästan pinkar på mig och frustar som en sjöko in heat. Läser valda delar för mannen som artighetsskrattar lite och ser ut som om han tänker "åh gumman är du glad är jag glad". Vi har inte samma humor. Tydligt det. Kan ha lite att göra med att han liksom jag känner igen sig i Fredriks diskussioner med sin fru. Och att vi har det lite likadant ibland och att man då kanske ska vara på rätt sida i diskussionerna för att tycka det är kul. Kanske. Eller så har han helt enkelt ingen humor... Svårt att veta sånt där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar