tisdag 27 mars 2012

Kan man dö av förkylning?

Jag är sjuk. Kanske till och med lite lätt döende. Kan vara denguefeber. Eller Ebola. Eller en jävligt manlig förkylning. Har inte riktigt orkat ta tag i det än och fastslå det. Men mannen har varit och köpt rostbröd, marmelad och cola och sen gjort mackor till mig vilket borde bevisa hur sjuk jag är så det känns som om jag är nära ett genombrott i forskningen i ämnet nu. Återkommer om det.

Hittade gammal överbliven medicin i skåpet också. Pepp på den! Så nu självmedicinerar jag. Eller alltså jag orkade ju inte gå och hämta det själv, det fick mannen göra, men jag svalde det alldeles på egen hand. Cred!

Drogerna är en lämning efter vad vi här hemma refererar till som "Den stora bihålekatastrofen 2011". Kan faktiskt ha varit mitt all time high på sjukdom där. Jeeez. Dessutom fick en läkare för sig att vi skulle hänge oss åt att spola bihålorna på mig fast jag vidhöll redan från början att det skulle gå åt helvete baserat på tidigare erfarenheter på området. Omfattande empirisk studie faktiskt. Vilket det såklart gjorde och det slutade med att läkaren efter att ha tryckt upp nåt som i tjocklek närmast kan liknas vid en sån där grön skolblyertspenna genom brosket i min kind, via näsan då, fastnade med kanylen i benet under ögat och sen fick hänga i hela anordningen för att få ut den igen och sen gjorde det ont blinka i två veckor. Meeen nu var det ju drogerna hon skrev ut vi diskuterade. Eller vad som är kvar av dem. Bra skit kan jag sammanfatta det med. Inga olagliga substanser. Sånt är jag alldeles för nervöst lagd för.

Nu svettas jag. Nyss frös jag. Känner mig kluven. Klart ett symptom på farlig tropisk sjukdom. Eller, nä?


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar