fredag 20 januari 2012

All alone

Alltså, att sitta ensam i soffan en kväll med en påse kolasnören (Hade troligtvis funkat med vilket godis som helst.) och total makt över fjärrkontrollen. Mycket märklig känsla. Inte helt oangenäm dock. Inte alls faktiskt. Barnen sover. Mannen iväg en stund. (Han är hemma igen nu men det kan inte hjälpas. Han bor ju faktiskt här han med.)

Jag inser ju att kraven på aktiviteter när jag får tid för mig själv har sänkts lite med åren men det är heeelt ok. Jag är vän med min ålder. Absolut. Jag får fortfarande visa leg på Systemet ibland. Alltså är jag ung. Alla vet ju att det är med såna saker man mäter ålder. Mhm...

Nu ska jag sova. Tror jag. Inte riktigt jag som bestämmer det förstår ni. Men jag ger det ett försök. Känns vettigt så här dags. Tycker ni inte?


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Då är det ju faktiskt jävligt tråkigt att det inte är NÅT sevärt på TV. Men annars, hur kändes det?

    SvaraRadera