onsdag 18 januari 2012

Blasé nummer två

För några år sen när vi bodde i Sthlm så satt jag på tunnelbanan på väg hem efter jobbet. Vid Gamla Stan blir vi stående och efter en stund hör man föraren ropa ut att "vi kan tyvärr inte åka vidare just nu. Jag får ett brandlarm här framme vilket betyder att det brinner nånstans i tåget." Jaha? Kan inte påstå att jag skrikande kastade mig av tåget jag heller. Jag är ju rätt cool. Men jag iakttog folk lite och insåg att Stockholmare är en jävligt blasé samling människor. För nästan ingen tittade ens upp när denna info förkunnades. Och de som gjorde det såg mest ut som "ser jag ut som om jag bryr mig? Jag missar bussen för helvete!" Hade detta hänt nån annanstans i Sverige hade panik utbrutit. I'm only saying...

Ja jag vet att det inte finns tunnelbana nån annanstans i Sverige. Men ni fattar väl vad jag menar? Just det.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar