fredag 3 februari 2012

När man är onaturligt intresserad

Jag oroar mig lite. Jag har på senare tid funnit mig onaturligt intresserad av vädret. Alltså hur kallt/varmt/blåsigt/snöigt osv det möjligen är ute. Jag har nu inte mindre än 5 väderappar i iPhonen och för att liksom utveckla det hela så vill jag gärna veta vad de har för väder i tex New York, Barcelona, Sydney, semesterorter jag besökt osv. Varför undrar ni? Ja kommer ni på det så berätta gärna för jag har ingen som helst jävla aning! Kan detta vara tecken på ålder? En störning för vilken jag bör söka? Finns det stödgrupper för sånt här? "Hej jag heter Ulrika och fribejsar väderappar."

OH! En sak till som är mycketmycket intressant. Att JÄMFÖRA de olika apparna med varann. Den ena säger -16 och soligt och den andra säger -8 och snö. Jag tittar ut och finner att det är mulet men uppehåll och ca -12. Och sen irriterar jag mig, tittar efter igen och tänker att möjligen kan det ju vara så att apparna har rätt och vädret fel? Kanske har uppdateringen av appen gått snett? Funkar wajfajen?

Jag hade världens field day idag när jag upptäckte att yr.no hade en app. Pirrade till lite. Mjo då.

Gnnnaaaaah. HJÄLP MIG!!

1 kommentar:

  1. Jag oroar mig faktiskt lite oxå för ditt sjukliga intresse för vädret. Det verkar inte helt... eh... friskt... Jag klarar mig bra med bara yr.no. Du kanske kan börja med att radera en app i taget och se hur det går? ;-)

    SvaraRadera