onsdag 28 december 2011

Jävla skumtomte

Härmed lovar jag att aldrig mer äta en skumtomte i hela mitt liv. Man kan tycka att jag borde lära mig av mina misstag. Det kan man. Men nej...

Jag VET att jag mår illa av skumtomtar. Jag VET att jag heller inte klarar att äta 2 st utan drar i mig 10-15 på raken och sen mår jag skitilla.

Mannen här hemma vet också detta. Han lyssnade således på mitt gnäll om skumtomtarna i skåpet en stund och till slut gick han och hämtade 2. Jag åt dessa och fortsatte gnälla. Han hämtade hela påsen. Antagligen för att få tyst på mig. Man kan tycka att det är taskigt att ge mig hela påsen när han vet hur jag mår sen men i jämförelse med att behöva lyssna på mitt gnäll så tyckte han säkert, att eftersom jag tveklöst skulle överleva trots illamåendet, så fick det vara värt det. Jag inser ju att jag beter mig som 5 och inte 35.

Så. Vad tror ni? Kommer jag skriva detta vid samma tid nästa år eller kommer jag ha lärt mig?

3 kommentarer:

  1. Tycker det låter som hets mot folkgrupp här du.

    SvaraRadera
  2. Haha, klart att du aldrig lär dig. Skummtomtar kommer att vara precis lika lockande nästa år. Men du har ju ett år på dig att förbereda dig på attacken :) Sofia

    SvaraRadera