torsdag 22 december 2011

Observationer

Ok då ska vi se. Detta är mina observationer idag så här långt...

Bebis gillar Adele när Adele sjunger men inte när mamma gör det. Då gråter bebis. Känner mig lite kränkt där faktiskt.

Bebis gillar när mamma hissar upp bebis på raka armar och piper/skriker "TOMTE" när bebis kommer upp i höjd med hyllan ovanför soffan. Jo alltså det sitter en tomte där. Annars hade det varit ett jävla ologiskt beteende faktiskt...

Bebis tycker fortfarande Grodan Karl-Oskar rockar fett.

Byggjobbarna som stod uppe på sin hembyggda takterass på barackerna och tittade in genom vårt vardagsrumsfönster såg ut att uppskatta min dans med bebis i famnen tidigare idag. Jeez... Hur ska jag nu kunna hämta treåringen på dagis? Vågar ju inte gå ut. JO jag hade kläder på mig. Skärp er. Naken i fönstret? Really? Nä inte ens jag...

Och ja granen barrar fortfarande som om det inte fanns en morgondag. Rör man den får man GRÄVA fram den uppstoppade grisen som står under. (NEJ den är inte riktig. Mjukisgris. Vad är det med er idag?) Påminner om lavinolycka hela grejen...


2 kommentarer:

  1. Har ni en gris under granen? Wtf?

    SvaraRadera
  2. Ja vi vet ju att det inte står rätt till där uppe, men så illa trodde jag inte att det var så man stoppade grisen under granen....

    SvaraRadera