onsdag 14 december 2011

När man har ninjamoves på g

Treåringen somnade kl 19. Bebis somnade 19.15. Det enda som hänt hittills är att treåringen nu kom upp och ville sova i vår säng. Done. Är detta möjligt? Att vi lyckades få båda att somna för natten så dags och det kommer bli en bra natt? SJÄLVKLART inte. Nä det kommer komma och bita oss i arslet. Mark my words. För såna här saker händer inte.

Jag lovar att redan på neandertalarnas tid så satt mammor och pappor i grottorna runt elden och var rädda för att så mycket som tänka för högt för att inte väcka sin lilla skinnklädda telning som sov i halmhögen till vänster om mammuten som pappa spjutat ihjäl innan lunch samma dag. (Alltså det kan fan inte luktat lavendelpåse och talbarr i grottorna på den tiden. Till skillnad mot neandertalgrottorna numera tänker ni? Nä men hörrni...) Det här kan verkligen gå åt helvete på så många sätt att jag inte vet var jag ska börja ens.

Jag är som en ninja när jag tar mig ut ur sovrummet när barnen somnat. Jag lovar er. INGEN har smugit som jag. Och jag är verkligen inte ninjasmidig i andra fall. Nej då påminner jag mer om en mammut. Om man tar bort spjutet ur sidan och det faktum att jag fortfarande lever. Men ni ser bilden antar jag...


1 kommentar:

  1. Haha! Jag kan verkligen se dig smyga längs väggen tystare än din egen skugga osv "när bebisen somnat får mammutar smygmockasiner" Gammalt djungelordspråk, från neanderthaltiden, minst.

    SvaraRadera