måndag 5 december 2011

Terrorbalans

Det är fotboll på TV. Asså det händer ju typ aldrig. (Tillhör ju den ironiska generationen, måste göra den rättvisa) Fulham-Liverpool. Tydligen en asbra match om du frågan hälften. Han ser koncentrerad ut. Sammanbiten skulle man kunna säga. Och det förstår man ju. Han kan ju missa nåt viktigt som att nån byter håll eller att bollen rullar åt vänster istället för åt höger. Eller så. Och det vill jag ju inte att han ska missa. Sånt kommer av nån anledning att bita MIG i arslet nämligen. Har efter 6 år fortfarande inte fattat hur Liverpools förluster är mitt fel men det finns säkert nån bra förklaring.

När klockan slog 21 så sa jag "Men då går jag väl och lägger mig då. Jag hatar fotboll." och fick svaret "Varför då? Jag sitter ju i soffan och ser crap som du kollar på." JAHA?? Är väl inte MITT fel. Är det en lag som säger att när man gift sig då fan ska man ha tråkigt exakt lika många minuter om dagen annars blir det skilsmässa?. Jag har då inte tvingat honom att kolla på alla matlagningsprogram som nånsin spelats in. Eller dokumentärer om förlossningar. Terrorbalans people. Det är när jag nu sitter kvar i soffan och får sura blickar när jag vill att han ska engagera sig i mitt Hemnetsurfande i 30 sekunder. Ett surfande jag ägnar mig åt för att jag har SÅ JÄVLA TRÅKIGT!! För flytta, det ska vi inte...

1 kommentar:

  1. Det är INTE samma sak att se tråkfotboll som att se matlagningsprogram eller inredningsprogram! Mat o Inredning har ju BÅDA glädje av, kan njuta av o behöva lite inspiration till! Jag anser att dessa program BÖR ALLA se. Så fotboll hamnar helt enkelt lite längre ned på prioriteringslistan när vi slåss om kanalerna! Hah! ;)

    Kram Carro

    SvaraRadera