torsdag 24 november 2011

Asså stoltheten vet inga gränser. Eller nåt.

Jag är så stolt. Jag har verkligen gröna fingrar. Jag har lyckats ta död på två hyacinter. (Är det ens möjligt? Dör såna alls i vanliga fall?) En krukväxt jag inte ens vet namnet på tappade färgen och sjönk ihop. Och sen har två orkidéer lämnat in också. Där tror jag på att den ena dog och så blev den andra så deprimerad att den dog den med. Har hört om det där när man levt ihop länge och så.

Hur det nu var så gick jag och inhandlade två amaryllisar idag så jag har nåt att ta död på i sann julanda. För nu har jag bara gröna växter kvar hemma och när dem dör blir dem mer fossiliserade än vissna så det syns liksom inte att dem är lika döda som dinosaurierna. Undrar om man kommer lägga lika mycket energi på utgrävningen i det här fallet som man gör i dinosauriefrågan. Jävla tveksamt faktisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar