måndag 14 november 2011

När det inte stämmer.

Ni vet när man ska klä på en bebis och man ska vara sådär snabb och effektiv och sen står där och undrar vad det är som inte stämmer? Jaså? Ingen som varit med om det? Jag kan berätta. Vad som inte stämmer alltså. För jag vet. Då har man ( Ja JAG. Jag inser att det bara är jag.) glömt att stänga blöjan så när man sen drar igen bodyn mellan benen på bebis så åker hela skiten åt sidan och fastnar och förmodligen kissar bebis just då också och sen får man börja om från början.

En annan variant på det temat är att man glömmer blöja HELT och sen tar på byxor och tycker att dagens blöjor är ruggigt tunna och smidiga. Också tills bebis kissar och man undrar varför man blev så blöt i knät. Och i det läget hoppas man gärna, speciellt när man fött barn för inte ALLTFÖR länge sen, att det inte är ens eget fel att man är så blöt. Eller ja MITT fel var det ju. Bebis glömde inte att ta på sig blöjan. Men ni är ju intelligenta, samlade människor och fattar vad jag menar.

2 kommentarer:

  1. För nåt år sedan hade jag skakat på huvudet och lett mitt sneda överseende leende men idag? Been there osannolikt nog done that. Alltid gott att veta att man inte är ensam out there.

    SvaraRadera
  2. Intelligenta... Samlade... Eh, ja människa är jag ju iaf. ;-)

    SvaraRadera