tisdag 15 november 2011

Att (inte) bestämma sig...

Jag bestämmer saker. Och är nöjd med beslutet. Sen gör jag inte alls så. Nä jag gör tvärtom. Som om jag var 3 år och liksom allt i livet innebar en utmaning att göra saker man inte får.

Som idag när jag hade bestämt mig för att bara vara hemma och vila och mysa med bebis och sen hämta stora tjejen på dagis och sen mysa med båda två. Utvilad och fräsch skulle jag vara. Jo just det. Gick hemifrån 8.15, lämnade på dagis, fortsatte till mamma, var där ett tag, gick promenad, gick hem, vilade LITE, hämtade på dagis och sen är det ju fullt ös, kladdig färg i halva köket och på hela stora tjejen (jo jag får skylla mig själv som tog fram kladdiga färgen det har ni rätt i) och bebis som inte vill sova och är övertrött och gnäller...

Och på det matlagning. Slavat vid spisen i timmar och tillverkat två fiskgratänger för att min stackars utsvultna familj ska få näringsriktig hemlagad mat! Sen vaknade jag upp ur min självgoda dagdröm och läste "Findus" på paketet. Så gick det med den näringsriktiga måltiden. Men det var faktiskt fisk i. Hoppas jag... Om nån av er har information om den saken som inte stämmer överens med vad jag tror så tala inte om det. Jag vill inte veta!

Så nu är jag som vanligt skittrött. Ska vi ta nya vilotag imorrn då kanske?! 

2 kommentarer:

  1. Lite som att absolut bestämt sig för Östra men i sista stund välja Mölndal.

    SvaraRadera
  2. Jag är glad att du tog dig samman tillräckligt för att inte ta spårvagnen till förlossningen. Så för min del var det ok vilket sjukhus du än valde.

    SvaraRadera