fredag 18 november 2011

PEPP!!

Ah men asså jag bara MÅSTE berätta!!

Jag är ju föräldraledig. Alltså jobbar jag inte. Pepp på den! Alltså slipper jag pendla i vinter!! Fattar ni vad jag vill säga med det här? Hajjar ni innebörden liksom? Jag slipper SJs försenade tåg och dem inställda tågen och... nä det var alla tåg det. För SJ har köpt Uppsalapendeltågen från ett restlager av sönderkörda tåg från tiden då dinosaurierna härskade på jorden. Det luktar dinosaurie på Uppsalapendeln.

Jag har en tendens att bli lite konspirationsteoretisk på tåget. Speciellt på måndagar. Är måndagar ett sätt att hålla befolkningen i schack? Man får inte ha det FÖR bra typ...

Sen har jag en hel massa teorier om varför tågen jämt är sena pga så kallade signalfel. Signalfel kan betyda flera olika saker som dem inte vågar meddela resenärerna. Grävlingar på spåret. Nån växlade fel och tåget hamnade i Säffle. Klippabiljettkillen och klippabiljettjejen diskuterar om hönan eller ägget kom först och glömde vissla av tåget. Jorå. SÅ är det. Jag har pendlat i flera år. Då lär man sig sånt. Det är nämligen omöjligt att det är signalfel så ofta som de påstår. Speciellt nu när inte dinosaurierna kör tågen längre.

Men allt detta slipper jag i vinter!!

För ganska exakt ett år sedan var detta mina statusar på Fejjan. Tur att jag inte är lika bitter numera.:
Pendlare är ett cyniskt och bittert folk. När tågmänniskan ropar ut "vi beräknas ankomma till Sthlm 7.19. Vi önskar er en trevlig resa." så ser de flesta ut att tänka nåt i stil med "Jo eller hur. 7.19 säger du. Det lär ju hända. Dumma människa. Och det vore en trevligare resa om inte tåget skakade sönder och ni satte på värmen".
Jag känner mig orolig. Tåget kom in i tid och gick igen i tid. Fast det snöar massor och är ca 8 meter snö i Uppsala. Vad kommer hända idag? Strömavbrott? Alla tåg hem igen är inställda? Märsta utses till årets håla och alla festivaldeltagare står på spåret så vi inte kommer vidare?
"Om killen bredvid dig på tåget inte skjuter in sina saker ordentligt på hatthyllan så får du skiten i huvet nån minut senare." Gammalt djungelordspråk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar