måndag 28 november 2011

Dagens I-landsproblem

Jag får ICKE de förbannade julstjärnorna att hänga rakt. Dem i fönstren alltså. Med lampor i. Och sladd. Jag skyller ALLT på sladden. Alltså hur svårt kan det vara att tillverka en sladd som klarar att ligga ihopvirad 11 månader om året utan att sen sabba hela min pyntning den 12e månaden och dessutom lämna mig sömnlös över det faktum att skiten snurrar sig och hur jag ska lösa detta och att folk som går förbi utanför kommer tro att jag inte kan hänga upp saker ordentligt och så får jag skämmas och det kommer sluta med att det går rykten om mig på dagis som den där mamman som låter barnen leva i ett hem med snedhängande julstjärnor (Fortfarande dem i fönstren. Men å andra sidan vem fan hänger upp krukväxtjulstjärnor.) och så kommer dem titta konstigt på mig när jag hämtar treåringen och så får jag inte sitta vid deras bord på luciafikat och nu har jag hetsat upp mig över detta så till den grad att jag kommer ligga sömnlös över det också... Ja men då så. Skit också.

5 kommentarer:

  1. 2012 kommer det nog mer o mer led-belysning och därmed tunnare sladdar som går att kröka ut lixom :)

    SvaraRadera
  2. Vet ju alla hur man gör. Man överdrar bara. Såhär; om den vid upphängning tenderar att vrida sig åt säg vänster så lirkar du skiten alldeles för långt åt höger och hepp den drar sig till vänster men inte så mkt som du överdrog den.
    Varsågod.

    SvaraRadera
  3. Tror du inte jag har försökt? Kompenserade my ass off och höll på att få gardinstången i huvet. Och resultatet var klart otillfredsställande. Har ju alltid funkat förr?

    SvaraRadera
  4. Sätt T på stjärnduty. Han får hålla. Stjärngosse har man ju hört talas om?

    SvaraRadera
  5. Hallåj!

    Finns det någon som lyckas sätta upp en julstjärna rakt? inte jag åtminstone. Håller alltid på att pilla på sladden för att den skall hänga rakt. Fungerar ändå inte. Det är bara att gilla läget. Har ni det bra därhemma? kommer du in till jullunchen? kram

    Hälsar Lotta W

    SvaraRadera